2 Φεβρουαρίου 1981 - Άσπρα Σπίτια

Διαβάζουμε στο περιοδικό MOTOSPORT, τεύχος 30-31, Μάρτιος - Απρίλιος 1981

Είναι πολύ ευχάριστο για μας να αρχίσουμε να γράφουμε για το Trial έχοντας κάτι συγκεκριμένο να πούμε, έξω από ευχολόγια και πιθανολογίες. Ο πρώτος αγώνας Trial έγινε, και αυτό και μόνο θα ήταν σημαντικότατο. Επί πλέον, ο αγώνας ήταν επιτυχημένος. Ίσως είναι νωρίς να πούμε, αλλά πιστεύουμε ότι έγινε η αρχή μιας μακριάς, και όχι κουραστικής, ελπίζουμε, πορείας του Trial στη χώρα μας.

Το άθλημα είναι πολύ όμορφο, και αφού το μότο-κρος είχε τέτοια επιτυχία δε βλέπουμε το λόγο να μην έχει και το trial. Οι trial μοτοσυκλέτες δεν είναι ακριβότερες από τις ΜΧ και το σπορ είναι το ίδιο συναρπαστικό. Επί πλέον η προσέγγιση ενός αναβάτη στο trial είναι πιο εύκολη απ' ότι στο ΜΧ. Δεν υπάρχει η αναγκαιότητα μιας πίστας για προπόνηση. Trial μπορείτε να κάνετε παντού, έξω από την άσφαλτο και την πόλη, αν και μερικοί προτιμούν τα σκαλοπάτια! Εκτός αυτού οι μικρές ταχύτητες του trial μηδενίζουν τα άσχημα αποτελέσματα των πτώσεων. Και υπάρχουν πολλοί αναβάτες που πραγματικά θέλουν να νοιώσουν την ατμόσφαιρα ενός αγώνα και τη γεύση του συναγωνισμού, δεν έχουν όμως όρεξη να διακινδυνεύσουν σωματικές βλάβες. Δε σημαίνει ότι το trial είναι σπορ για όσους φοβούνται το ΜΧ, ή τις υψηλές ταχύτητες της πίστας.

Το trial είναι κάτι το διαφορετικό, για διαφορετικούς ανθρώπους, γι' αυτό δεν είναι δημοφιλές όσο τα άλλα αθλήματα μοτοσυκλέτας. Εδώ το θάρρος και το βαρύ δεξί χέρι δεν κάνουν τίποτα, η ορμητικότητα και η περιφρόνηση του τυχόν κινδύνου δε βοηθούν. Το trial θέλει "σοφούς" αναβάτες που οδηγούν με το μυαλό και το σώμα, που μελετούν την κάθε τους κίνηση καλά πριν προχωρήσουν στην εκτέλεσή της. Trial είναι ο περφεκτιονισμός στο άθλημα της μοτοσυκλέτας, είναι η ανάγκη για το τέλειο, τέλειο που πάντοτε, μόνο η ηρεμία και η σοβαρότητα μπορούν να φέρουν. Σε όλους τους τομείς.

Παρασυρθήκαμε λίγο στην υμνολογία του trial, αλλά αυτό οφείλεται στον ενθουσιασμό μας για το ότι επιτέλους το trial βρίσκει το δρόμο του. Ελπίζουμε να γίνει το ίδο και με το ENDURO σύντομα.

Την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου λοιπόν, οι αγωνιζόμενοι και οι φίλοι του Trial έφθασαν στα Άσπρα Σπίτια της Βοιωτίας όπου η τοπική λέσχη ΑΛΑΣ οργάνωσε τον πρώτο αγώνα. Το πρωί είχαν αρχίσει να χαράζονται οι ειδικές διαδρομές, και στις 10:30 έγινε ο τεχνικό έλεγχος. Οι συμμετοχές ήταν 24 αλλά τελικά μόνο 20 έλαβαν εκκίνηση. Οι υπόλοιποι δεν ήθελαν για διάφορους λόγους. Ελπίζουμε στον επόμενο αγώνα να είναι παρόντες όχι μόνον αυτοί, αλλά και περισσότεροι.

Στις 11:00 έγινε η υπόδειξη των ειδικών διαδρομών και οι αγωνιζόμενοι τις περπάτησαν για να δουν από πριν πως έχουν τα πράγματα, ώστε να μην είναι τελείως απροετοίμαστοι. Αρκετοί αναβάτες διαμαρτυρήθηκαν ότι οι ειδικές ήταν πολύ δύσκολες. Αργότερα όμως, και πάνω στις μοτοσυκλέτες τους, ξαναθυμήθηκαν ότι οι δυσκολίες είναι η ομορφιά του Trial, γι' αυτό και στο τέλος ήταν όλοι ευχαριστημένοι.

Ακριβώς στις 12:00 άρχισε ο αγώνας και 12:01 φεύγει ο πρώτος αναβάτης. Ο αγώνας περιελάμβανε 3 γύρους. Ο κάθε γύρος είχε 10 ειδικές και έπρεπε να ολοκληρωθεί (ο γύρος) σε 30 λεπτά. Πιστεύουμε ότι ο χρόνος ήταν αρκετά σφικτός. Αναφέρουμε όλους τους αναβάτες που συμμετείχαν, με την σειρά με την οποία ξεκίνησαν: Χάρης Λιωνής, Σαμαράς Νικόλαος, Παπασωτηρίου Άδωνις (από τη Θεσσαλονίκη), Μιχελάκης Γεώργιος, Μπιρλιράκης Ευάγγελος, Ζουγανέλης Ιωάννης, Μπαξεβάνης Δημήτριος, Θεοχαρίδης Κων­σταντίνος (επίσης από την Θεσσαλονίκη), Λέκκας Ιωάννης, Χούχλας Δημήτριος, Λιωνής Γεώργιος, Λαλιώτης Δημήτρης, Τέστος Γεώργιος, Κορωναίος Δημήτρης, Τζανετής Νικόλαος, Γαρδέρης Ευάγγελος, Καρούσης Ιωάννης, Άνζουλάτος Νικόλαος, Μπουριώτης Βασίλειος, και Παλιεράκης Αλέξανδρος.

Σάς κουράσαμε με όλα τα ονό­ματα γιατί πιστεύουμε ότι έπρεπε να δημοσιευτούν, σα μικρή προσφορά σε όσους συμμετείχαν στον πρώτο αυτό αγώνα trial.

Στην πρώτη ειδική μαζεύτηκαν όλοι οι αναβάτες κοιτάζοντας επιφυλακτικά τον «δρόμο» πού πέρ­ναγε από βράχους και νερά. Στην αρχή επικρατούσε κάποια φυσιολο­γική νευρικότητα στους ασυνήθιστους από αγώνες οδηγούς, ή οποία έκανε τις τούμπες και τις πτώσεις περισσότερες από όσες θα ήταν κανονικά. Έτσι στον πρώτο γύρο πολλοί μάζεψαν αρκετούς βαθμούς ποινής πού επηρέασαν φυσικά την τελική κατάταξη. Ο πρώτος γύρος μπορεί να ήταν ο χειρότερος για τούς οδηγούς, ήταν όμως ο καλύτε­ρος για τούς θεατές, πού ήταν ενθουσιασμένοι από τις πτώσεις πού έβλεπαν!! Εδώ πρέπει να πούμε ότι ακόμα και για να παρακολουθείς trial, χρειάζεται γνώση του σπορ ώστε να συνειδητοποιείς τι κάνει ο κάθε αναβάτης. Πολλές φορές το πιο εντυπωσιακό δεν είναι και το πιο δύσκολο.

Ο δεύτερος γύρος ήταν καλύτε­ρος για όλους, ή απόδοση των αναβατών ανέβηκε αισθητά και οι βαθμοί ποινής ήσαν λιγότεροι. Ορισμένοι αναβάτες προτίμησαν να μην περά­σουν καθόλου (!) από τις δύσκολες διαδρομές... Βέβαια αν δεν προσπαθήσεις δεν μαθαίνεις, αλλά πρώτη φορά ήταν και έτσι πολλά συγχωρούνται. Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στους αναβάτες ότι ο κανονισμός τούς δίνει την ελευθερία να κατέβουν από την μοτοσικλέτα τους πριν την ειδική και να ελέγξουν με τα πόδια την διαδρομή. Κανείς δεν χάνει τίποτα με αυτήν την ενέργεια, αντίθετα κερδίζει βαθμούς ποινής!!

Στον τρίτο και τελευταίο γύρο ή απόδοση των αναβατών ξαναέπεσε, και αυτό δεν ήταν παρά το αποτέλε­σμα τής κούρασης από τούς δυο προηγούμενους γύρους. Ένα είναι σίγουρο, το trial δεν είναι για όσους θέλουν μια ξεκούραστη Κυριακή. ' Η κούραση έφερε λάθη και ποινές έτσι πού μερικοί από τούς αναβάτες τέθηκαν εκτός αγώνος.

Πρώτος στην κατάταξη ο Γιώργος Μιχαλάκης με 30 βαθμούς ποινής δεύτερος ο Θεοχαρίδης Κώστας από την Θεσσαλονίκη (πολύ καλή τεχνική) με 47 βπ, τρίτος ο Λιωνής Γιώργος με 49 βπ, τέταρτος ο Μπιρλιράκης Ευάγγελος με 53 βπ και πέμπτος ο Χούχλας Δημήτρης με 58 βπ, με δύσκολη και παλιά μοτοσυκλέτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαφορές στη βαθμολογία ήταν πολύ μικρές και αυτό δεν σημαίνει τίποτα άλλο από οξύτατο συναγωνισμό.

Τέλος θα ξαναπούμε ότι ο αγώνας ήταν πολύ επιτυχημένος και όλοι έμειναν ευχαριστημένοι, τόσο οι αναβάτες όσο και οι θεατές. Η οργάνωση τής Α.Λ.Α.Σ. ήταν καλή και τής αξίζουν συγχαρητήρια. Η παρουσία των αναβατών ήταν ικανο­ποιητική και όλοι κατείχαν και εφάρμοζαν τούς κανονισμούς. Υπήρχαν ορισμένες ελλείψεις στον εξοπλισμό των αναβατών αλλά αυτά είπαμε ότι δικαιολογούνται στην αρχή. Αν όσοι ασχολούνται με το trial το αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα, το ίδιο θα κάνουν και οι φίλαθλοι μοτοσυκλετιστές. Κατά τα άλλα, ή ΕΛΠΑ δείχνει αρκετή προθυμία στο όλο ζήτημα, αρκεί βέβαια να βρεθούν λέσχες που να θέλουν να οργανώ­σουν αγώνες trial. Σοβαρά και υπεύθυνα.

Θα θέλαμε σύντομα να διαβάσετε και για τον δεύτερο αγώνα trial. Το MOTOSPORT, το έχουμε ξαναπεί, υποστηρίζει με όλη του την δύναμη το sport αυτό.

3ος ΑΓΩΝ MOTO-TRIALΑΣΠΡΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ (Α.Λ.Α.Σ.)

ΚΥΡΙΑΚΗ, 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1981

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

     

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β' 176 - 350 κ.έκ.

α/α Όνομα

Μοτοσυκλέτα

1 ΛΙΩΝΗΣ ΧΑΡΗΣ

BULTACO SHERPA Τ 350

2 ΣΑΜΑΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
MONTESA COTA 247
3 ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΑΔΩΝΙΣ MONTESA COTA 348
4 ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
MONTESA COTA 349
5 ΣΠΥΡΙΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ BULTACO SHERPA Τ 350
6 ΜΠΙΡΛΙΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ BULTACO SHERPA Τ 350
7 ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ BULTACO SHERPA Τ 250
8 ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ BULTACO SHERPA Τ 350
9 ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ BULTACO SHERPA Τ 350
10 ΛΕΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ MONTESA COTA 348
11 ΧΟΥΧΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ BULTACO SHERPA Τ 350
12 ΛΙΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
BULTACO SHERPA Τ 350
13 ΛΑΛΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ FANTIC 200
14 ΤΕΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ BULTACO ALPINA 350
 15 ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
BULTACO SHERPA Τ 350
 16 ΤΖΑΝΕΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
MONTESA COTA 247
 17 ΓΑΡΔΕΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
MONTESA COTA 348
 18 ΚΑΪΣΑΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ KAWASAKI 250
 19 ΚΑΡΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ BULTACO SHERPA T 350
     
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α' 49- 175 κ.έκ.
 α/α  Όνομα  Μοτοσυκλέτα
 20  ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  MONTESA COTA 123
22  ΜΠΟΥΡΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  HONDA 125
 23  ΠΑΛΙΕΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
 YAMAHA 175
 24  ΔΟΞΑΚΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜ  FANTIC 50
 25  ΤΟΞΙΔΗΣ ΧΡΟΝΗΣ  YAMAHA 175

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 176 - 350 c.c.

Θέση Οδηγός Μοτοσυκλέτα Βαθ. Ποιν.
1 Γιώργος Μιχελάκης ΜΟΝΤΕεΑ COTA 349 30
2 Κωνσταντίνος Θεοχαρίδης

BULTACO SHERPA Τ 350

47
3

ΓιώργοςΛιωνής

BULTACO SHERPA Τ 350

49
4

Βαγ. Μπιρλιράκης

BULTACO SHERPA Τ 350

53
5 Δημήτρης Χουχλας BULTACO SHEPRA Τ 350 58

 

Σχετικές εικόνες:

Πηγή: περιοδικό MOTOSPORT, τεύχος 30-31, Μάρτιος - Απρίλιος 1981 - Αρχείο Άγγελου Σινάνη.